Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Gminne Centrum Edukacji w Wawrzeńczycach - WYCIECZKA DO WARSZAWY KLAS 6A, 7A I 7B.

Informacje

Szkoła

WYCIECZKA DO WARSZAWY KLAS 6A, 7A I 7B.

W dniach 27-29 września 2023 klasy 7 oraz klasa 6a udały się na wycieczkę do Warszawy.
     Dzień zaczęliśmy już o godzinie 6 na parkingu szkolnym. Pomimo niewyspania, wszyscy cieszyli się, myśląc o nadchodzącym dniach. Po czterogodzinnej podróży dotarliśmy do celu - stolicy Polski. Pierwszym punktem było Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedzieliśmy się w nim o historii walczącej Warszawy. Zaraz potem spotkaliśmy się z przewodnikiem i poszliśmy w stronę Powązek. To tam poznaliśmy groby wielu znanych osób ze świata kultury, sportu, polityki.  Zwiedziliśmy także Cytadelę, Stadion Narodowy, który okazał się bardzo duży
i wszyscy byli nim zachwyceni,  zwłaszcza chłopcy.  Ostatnim punktem były Łazienki Królewskie.
       Drugi dzień również był intensywny. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy z naszego hotelu na Starówkę, pełną zabytkowej architektury. Następnie udaliśmy się do Zamku Królewskiego – dawnej rezydencji książąt mazowieckich i siedzibę królów do 1795r.  Po zamku w sportowym tempie skierowaliśmy się w stronę Grobu Nieznanego Żołnierza, by zobaczyć zmianę warty. Niedługo potem znaleźliśmy się w Wilanowie, letniej rezydencji króla Jana III Sobieskiego. Na sam koniec wyjechaliśmy na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki.Stamtąd podziwialiśmy piękną panoramę miasta.

W trzeci dzień po śniadaniu zapakowaliśmy wszystko do autokaru i pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik – nowoczesnego muzeum multimedialnego. To tam tylko  można porozmawiać na żywo z Mikołajem Kopernikiem. To prawdziwy raj dla miłośników nauki! Można tu odkrywać tajemnice natury, samodzielnie przeprowadzać doświadczenia i świetnie się przy tym bawić. Tutaj każdy może odkryć w sobie nieznane mu dotąd zdolności. Kończąc przygodę w Warszawie, przejechaliśmy się także jedynym w Polsce metrem.

Te trzy dni były pełne przygód! Mimo, że było bardzo męcząco, to zarazem  bardzo ciekawie. Myślę, że z tej  wycieczki zapamiętamy dużo ciekawych informacji
o Warszawie i będziemy ją długo wspominać.